top of page

3PL Solutions

Effective 3PL for the entire Nordic region - with knowledge, structure and customized solutions

We operate on the entire Nordic market. You can find our 3PL warehouses throughout Scandinavia - strategic locations with good transport connections.

We have had many years to gather knowledge and experience as a logistics partner. Throughout history we have developed together with our customers - we have stored products and shipped them on the railways and continue to develop into finding third-party logistics for many large e-commerce companies.

With our competence and commitment, we can offer customer-specific solutions completely independently - we solve most things!
Welcome to contact us for more information and cost proposals!

Third-party logistics and sustainability

From a sustainability perspective, TPL can play an important role in promoting environmental and social sustainability.

Below are some ways in which TPL can contribute to sustainability goals:

More efficient use of resources

: By coordinating and optimizing logistics processes, TPL providers can help reduce unnecessary resource consumption.

This can include optimizing route planning for transport, minimizing empty runs and maximizing load utilisation.

By reducing fuel consumption and emissions from transport, TPL can contribute to a reduced climate impact.

Sharing of resources

By managing the logistics needs of multiple companies, TPL providers can facilitate the sharing of resources such as warehouse space and transport vehicles.

This reduces the need for redundant resources and helps optimize the use of available resources. By promoting the sharing economy, TPL can contribute to reduced environmental impact and increased resource efficiency.

Increased use of sustainable modes of transport

TPL providers can play an active role in promoting the use of sustainable modes of transport, such as rail, shipping and cycle couriers, instead of reliance on fossil-fuelled transport.

By choosing and promoting more environmentally friendly modes of transport, TPL can contribute to reducing emissions of greenhouse gases and air pollution.

Optimized inventory management

An important aspect of sustainable logistics is to minimize unnecessary inventory and prevent overproduction.

TPL providers can help companies optimize their inventory management by offering real-time data and analytics tools that make it possible to predict demand and ensure the right amount of goods are available. This can help reduce overproduction.

Social responsibility

TPL providers can contribute to social sustainability by ensuring that working conditions and wages for their employees meet the right standards. This includes promoting equality, diversity and inclusion in the workplace as well as complying with labor law regulations and human rights.

In conclusion, third-party logistics plays an important role in promoting sustainability goals by optimizing resource use, promoting the sharing economy, using sustainable modes of transport, optimizing inventory management and taking social responsibility. By integrating sustainability principles into their logistics processes, companies and TPL suppliers can jointly work towards a more sustainable future.

aimjukvara.webp
shutterstock_2046011612_1.jpg
ai-in-transportation-current-and-future-business-use-applications-4-scaled.jpeg.webp

When should the online store owner consider a 3PL partner?

Samtidigt som webbhandeln visar tillväxt behöver webbutiksinnehavaren fundera på sina prioriteringar och resurser.

Är de nuvarande resurserna tillräckliga för att trygga en tillväxt även i framtiden?

Står webbutiken på en så stabil grund att det går att hantera en tillväxt?

Fundera på om webbutikens tillväxt har nått en punkt då det är vettigt att söka nya lösningar för hur grundläggande funktioner ska organiseras.

Resurser

Webbhandelns säsonger och försäljningstoppar sätter press på att hantera resurser.

Många webbutiksinnehavare upplever att det är en stor utmaning att förbereda sig inför större efterfrågan och skaffa extra kapacitet.

Under hektiska perioder är det svårt att få personal eller extra händer att ta hand om uppgifter som knyter an till beställningar, kundbetjäning, förpackning och leveranser. Det är dyrt att anställa extra personal och leder till mindre vinst för webbutiken.

Om resurser och anskaffning av extra kapacitet ständigt utgör en utmaning kan det vara aktuellt att utlokalisera logistik och lagerhantering.

Ständig prioritering

Om det finns ett ständigt behov av att prioritera är det ett tecken på att det är dags att fundera på hur de grundläggande funktionerna borde organiseras.

Det kan vara fråga om fel typ av prioritering när man till exempel är tvungen att välja i samband med webbutikens leveranser: vems

 

beställningar ska skötas först?

Å andra sidan kanske man behöver göra andra dåliga prioriteringar: ska den egna tiden läggas på grundläggande funktioner som att packa och leverera eller till exempel på att utveckla webbutiken eller marknadsföra produkter.

Det är dags att börja leta efter nya lösningar för om det grundläggande arbetet alltid vinner över verksamhetens utvecklingsarbete.

Effektivitet

Försäljningstoppar och perioder av stor efterfrågan är ett bra stresstest för webbutiken. Hur klarar webbutiken av sina operativa funktioner när efterfrågan blir exceptionellt stor?

Går det fortfarande att få leveranserna fram inom utlovad tid? Kan beställningarna skötas inom en vettig arbetstid?

Om effektiviteten alltid minskar när efterfrågan ökar, är det ett tydligt tecken på att webbhandelns tillväxt även framöver kommer att orsaka stor press på de operativa funktionerna.

Kostnadshantering

Lagerhållning och logistik är en betydande delfaktor med tanke på webbutikens lönsamhet. Små och medelstora webbutiker har i regel högre kostnader för logistik och lagerhantering än större företag med större volymer.

Med hjälp av en företagspartner kan även små och medelstora aktörer dra nytta av konkurrenskraftiga logistik- och lagerhanteringsavtal. Dessutom finns det då i allmänhet ett större utbud av leveranssätt än för en ensam aktör.

Om kostnaderna för webbutikens logistik och lagerhantering når smärtgränsen, kanske en utlokalisering av logistik och lager kan ge kostnadsinbesparingar.

Stora investeringar framöver

När webbhandeln når en viss punkt, behöver man lösa produkternas lagerhållning på nytt. Ska vi hyra mera lagerutrymme, ordna med ett lager i nuvarande lokaler eller bygga en helt ny lagerbyggnad? Hur mycket lagerutrymme behövs?

Finns det specifika krav på temperatur och fuktnivå när det gäller produkterna?

Ett alternativ till egna lagerutrymmen är att utlokalisera lagerhållningen.

När lagerhanteringen läggs ut behöver företaget inte binda eget kapital i lagerlokaler. Utlokaliseringen kan även ge andra fördelar med tanke på kostnader. Fasta kostnader blir rörliga kostnader.

Utlokaliseringen gör det även lättare att reagera på förändringar inom affärsmiljön eller på marknaden
och minskar de risker som dessa ger upphov till. Ifall nuvarande lagringskapacitet inte längre räcker till är det bra att beakta alla alternativ. Vilken lösning är bra för just din webbutik?

Kundnöjdhet

Risken för misstag ökar i samma takt som webbhandelns volymer växer. Fel och brister i hantering och leverans av beställningar kan vara ödesdigra för webbutikens anseende och tillförlitlighet.

Allt fler reklamationer, otåliga kunder som frågar efter sina beställningar eller negativa omdömen om webbutiken är tydliga tecken på att de grundläggande funktionerna behöver utvecklas.

4338b3b0f0929fdaac327ea1f94cd17f6fac995d-1616x1041.jpg.webp
4338b3b0f0929fdaac327ea1f94cd17f6fac995d-1616x1041.jpg.webp

Frequently asked questions about third-party logistics

How does geography affect our third-party logistics?

The impact of geography on third-party logistics may differ depending on specific locations. Here are some ways geography can affect third-party logistics for logistics hubs

  1. Transport network: Geographical location affects access to different transport options. Borås and Malmö both have connections to roads and ports, which can facilitate transport by truck and shipping. Stockholm also has road and port connections, Borås and Stockholm are also close to a major airport to support air freight.

  2. Logistics hubs: Cities such as Malmö and Stockholm function as important logistics hubs with well-established infrastructures. They have extensive warehouse facilities, distribution centers and other logistics players. Borås also has a good geographical location with access to several logistics hubs within a 10 mile radius.

  3. Customer base and market: Geographical location can affect access to potential customers and market potential. Stockholm as the capital and Malmö as a large city can have a larger customer base and higher demand for logistics services compared to cities, which are smaller in size.

  4. Time frames and service levels: The distance between cities can affect delivery times and service levels. Closer geographic locations can enable faster and more cost-effective deliveries compared to longer distances to Stockholm.

  5. International connectivity: Malmö has the advantage of being located near the Öresund Bridge, which provides direct connectivity to Denmark and the rest of Europe. This can be an advantage for international trade and logistics.

4338b3b0f0929fdaac327ea1f94cd17f6fac995d-1616x1041.jpg.webp
4338b3b0f0929fdaac327ea1f94cd17f6fac995d-1616x1041.jpg.webp

Third-party logistics and sustainability

How does geography affect our third-party logistics?

The impact of geography on third-party logistics may differ depending on specific locations. Here are some ways geography can affect third-party logistics for logistics hubs

  1. Transport network: Geographical location affects access to different transport options. Borås and Malmö both have connections to roads and ports, which can facilitate transport by truck and shipping. Stockholm also has road and port connections, Borås and Stockholm are also close to a major airport to support air freight.

  2. Logistics hubs: Cities such as Malmö and Stockholm function as important logistics hubs with well-established infrastructures. They have extensive warehouse facilities, distribution centers and other logistics players. Borås also has a good geographical location with access to several logistics hubs within a 10 mile radius.

  3. Customer base and market: Geographical location can affect access to potential customers and market potential. Stockholm as the capital and Malmö as a large city can have a larger customer base and higher demand for logistics services compared to cities, which are smaller in size.

  4. Time frames and service levels: The distance between cities can affect delivery times and service levels. Closer geographic locations can enable faster and more cost-effective deliveries compared to longer distances to Stockholm.

  5. International connectivity: Malmö has the advantage of being located near the Öresund Bridge, which provides direct connectivity to Denmark and the rest of Europe. This can be an advantage for international trade and logistics.

© 2024 by DinTransportPartner.

  • X
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
zero emission
bottom of page